poniedziałek, 1 grudnia 2014

GRUDZIEŃ 2014 - ŚWIĄTECZNE RYTUAŁY.

Powiem Wam szczerze, że czekałam na ten miesiąc. :) Nie jesteśmy praktykującymi katolikami, ale "christmasowe święta", jak zwykłam mawiać, są czymś, co zawsze wywołuje we mnie niesamowite uczucia. Od początku grudnia słychać w sklepach dzwoneczki i świąteczne utwory. Wszędzie palą się światełka lub świeczki. Witają nas kolorowe ozdoby. Uwielbiam ten okres. Za tą magię właśnie..











ROZMOWY O RYTUALE ŚWIĄTECZNYM
Podejrzewam, że w każdym rodzinnym domu są jakieś rytuał, jakaś tradycja kultywowana od lat. Zapewne w wielu domach zasiada się przy stole otulonym złotym blaskiem świec, przy cichej muzyce pełnej dzwoneczków. Zapewne w Waszych domach są takie szczególne momenty, które chcecie powtarzać co rok. Te właśnie momenty w grudniu chciałabym, abyśmy przedstawili naszym dzieciom.

ROBIMY ŚWIĄTECZNE ŁAŃCUCHY Z KOLOROWEGO PAPIERU I INNE DEKORACJE
Tradycyjnie już na święta starsze dzieci robią swój własny łańcuch z kolorowego papieru, im dłuższy tym lepszy :) Młodszym mogą pomóc rodzice (ja Oskarowi na pewno będę pomagała, ale pozwolę mu wykonać inne dekoracje samemu).

DEKORUJEMY STYROPIANOWE BOMBKI
W listopadzie kupiłam za grosze styropianowe bombki. W grudniu będziemy je dekorować - przyklejać różne naklejki, malować palcami kolorowymi plakatówkami. Może zrobimy też łańcuch z kolorowych małych styropianowych kul i powiesimy na ścianie, żeby zrobiły nasze mieszkanie?
SPACERY W ŚNIEGU I RZUCANIE SIĘ KULKAMI
Miejmy nadzieję, że w tym roku śnieg w grudniu spadnie! :) W ostatnich latach o to ciężko, ale jeśli się nie uda, nic nie szkodzi. Nadrobimy w kolejnych miesiącach!


Jakie macie jeszcze pomysły na święta? Jestem ogromnie ciekawa, jak podejdziecie do tematu w tym miesiącu. :) Zostawiajcie linki tutaj lub na fanpage'u!

4 komentarze:

  1. Na pewno śpiewanie razem kolęd :-) U nas nigdy nie było to kultywowane, ale odkąd jest Piotrek zamierzam to zmienić, Piotruś wprawdzie nie będzie śpiewał, ale może jakiś taniec z rodzicami do kolędy się odbędzie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że dzisiaj uda mi się wrzucić naszą realizację grudnia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nasza grudniowa relacja: http://zdzidziusiemwswiat.blogspot.com/2015/01/podsumowanie-projektu-tak-sobie-poznaje.html

    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. i w końcu nasza: http://rudymspojrzeniemnaswiat.blogspot.com/2015/01/swiateczne-rytuay-tak-sobie-poznaje.html

    OdpowiedzUsuń



Wszystkim chcącym podzielić się ze mną swoją opinią serdecznie dziękuję!